Strategi | Koncept | Design | Copy | Tonalitet | Webb | Print | Digitalt | SoMe
Växlar upp digitalt.
VELLINGEBOSTÄDER
-
Vi tog fram en strategi för form och tonalitet som tilltalade en bred målgrupp. Utifrån strategin skapades Värdsnyheter, ett nyhetsbrev som mejlades ut regelbundet och även kom ut i tryckt version till hyresgäster som saknade e-post. Nyheter som rörde boendet varvades med matnyttigt information och inbjudan till sociala och trygghetsskapande aktiviteter i Vellingebostäders regi.
Responsen blev ett lappkast i statistiken. En öppningsfrekvens som vida överskred förväntningarna redan minuter efter urskick. Och höga omdömen i hyresgästundersökningar som följde. Den vänliga tonen och formgivningen spred sig i marknadsföringen och stärkte även årsredovisning, hemsida och sociala medier.
Samarbetet med Vellingebostäder visar hur långt ett företag kan nå när man hittar rätt tonalitet och formspråk. Kommunikation som tar avstamp i kundernas värld.